Anna Szczypkowska – psycholog, logopeda kliniczny
Aneta Sawaryńska – psycholog, specjalista wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami, psychodietetyk
Daria Hajduk – psycholog, specjalista terapii integracji sensorycznej, w trakcie procesu certyfikacji w zakresie terapii poznawczo – behawioralnej Urszula Piasecka – specjalista integracji sensorycznej, oligofrenopedagog, tyflopedagog, socjoterapeuta, instruktor terapii zajęciowej Katarzyna Chorzępa – pedagog, specjalista edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych umysłowo, z autyzmem i zespołem Aspergera
Zadaniem zespołu realizującego wczesne wspomaganie jest:
1) ustalenie na podstawie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka kierunków i harmonogramu działań z dzieckiem i wsparcia jego rodziny,
2) opracowanie i realizowanie z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu wczesnego wspomagania,
3) analizowanie skuteczności pomocy udzielanej dziecku i jego rodzinie, wprowadzanie zmian w indywidualnym programie wczesnego wspomagania, stosownie do potrzeb dziecka i jego rodziny.
Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania organizowane są w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu, w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dziecka. Zajęcia prowadzone są indywidualnie z dzieckiem i jego rodziną w miejscu ustalonym przez dyrektora placówki.
Celem podejmowanych oddziaływań jest pobudzanie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole. Podstawę do zorganizowania zajęć z dzieckiem i jego rodziną stanowi opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. Opinię taką wydaje zespół orzekający działający w Poradni.
Szczegółowych informacji na temat wczesnego wspomagania rozwoju dziecka udziela Pani Agnieszka Borysiak- koordynator WWRD tel. 71 738 10 17