AKTUALNOŚCI

Kampania „Mama, tata, tablet”

Kampania „Mama, tata, tablet” prowadzona przez Fundację Dzieci Niczyje powstała z myślą o rodzicach dzieci w wieku od 0 do 6 lat. Akcja przestrzega przed zbyt wczesnym i niekontrolowanym udostępnianiem dzieciom urządzeń elektronicznych, jak tablety czy smartfony. Autorzy kampanii wskazują jednocześnie kiedy i jak udostępniać media elektroniczne z pożytkiem dla rozwoju najmłodszych.

www.mamatatatablet.pl




 

wdrażanie modelowego zestawu narzędzi diagnostycznych oraz standardów funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych

9 czerwca 2017

Informujemy, że Paweł Łukaszewski został wybrany do pełnienia roli koordynatora ds. wdrażania modelowego zestawu narzędzi diagnostycznych oraz standardów funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych w województwie dolnośląskim.

W ramach projektu koordynator przeprowadzi szkolenie dla 10-osobowego zespołu pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych wskazanych przez Kuratorium Oświaty. Do jego zadań należy też wspieranie, monitorowanie i konsultowanie członków przeszkolonej grupy osób podczas pracy w ramach pilotażu oraz przygotowanie raportu z przebiegu pilotażu i przedstawienie propozycji rekomendacji do zmian w przepisach prawa oświatowego w zakresie wynikającym z prowadzonych działań pilotażowych do końca lutego 2018 r.

Lista koordynatorów

Projekt pozakonkursowy Opracowanie instrumentów do prowadzenia diagnozy psychologiczno-pedagogicznej, realizowanego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w ramach Osi Priorytetowej II Efektywne Polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, działanie: 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (POWER), współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.



Współpracujemy z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie

Miło nam poinformować, że nasza Poradnia  została wybrana do pełnienia roli poradni koordynującej działania w zakresie poradnictwa psychologiczno – pedagogicznego na terenie całego województwa dolnośląskiego.  Koordynacja dotyczyć będzie działań związanych z  wykorzystaniem modelowego zestawu narzędzi diagnostycznych z obszaru emocjonalno-społecznego TROS-KA oraz standardów funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych.


Od marca br. w naszej poradni prowadzona jest terapia funkcji poznawczych metodą Instrumental Enrichment® Reuvena Feuersteina.

Instrumental Enrichment, to nowatorski program edukacyjny, rozwijający struktury inteligencji i uczący myśłenia.

Terapia Instrumental Enrichment®, to znana na świecie od kilkudziesięciu lat metoda terapii funkcji poznawczych takich jak myślenie, pamięć, uwaga, koordynacja wzrokowo-ruchowa, percepcja. Skuteczność tej metody potwierdzają nie tylko liczne badania naukowe, ale przede wszystkim praktyka.

Metoda adresowana jest do pracy z klientami ze zdiagnozowanym: ADD, ADHD, dysleksją rozwojową, dyskalkulią, Zespołem Aspergera, autyzmem, obniżoną sprawnością intelektualną, uogólnionymi trudnościami w uczeniu, nieharmonijnym rozwojem intelektualnym. Zajęcia te można również wykorzystywać do stymulowania rozwoju dziecka zdolnego.

Więcej w zakładce: Terapia funkcji poznawczych IE®




15 marca odbyło się FORUM DYREKTORÓW

Spotkanie Forum Dyrektorów spotkało się z dużym zainteresowaniem. Obecny był też Starosta Powiatu Trzebnickiego Pan Waldemar Wysocki, który powitał przybyłych, życząc owocnego udziału w szkoleniu. W Forum wzięło  udział 24 dyrektorów i wicedyrektorów z 21 szkół i przedszkoli z terenu całego powiatu trzebnickiego.

W części informacyjnej dyrektor Cecylia Śmieszkowska omówiła stan przygotowań do wdrażania nowej podstawy programowej oraz przewidywany harmonogram spotkań informacyjnych dla około 500 nauczycieli ze szkół powiatu trzebnickiego.

W drugiej części dyrektor Paweł Łukaszewski poprowadził szkolenie na temat organizacji i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkołach i placówkach. Zwrócił uwagę na zadania szkolnych specjalistów oraz odpowiedzialność wszystkich nauczycieli za udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Podkreślił też ogromną rolę rodziców w partnerskiej współpracy ze szkołą nakierowanej na udzielanie wsparcia dzieciom i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Ponadto zapoznał uczestników z najważniejszymi zmianami w przepisach. W trakcie szkolenia uczestnicy mieli możliwość zadawania pytań i wymiany doświadczeń.

Szkolenie spełniło oczekiwania uczestników, bowiem na zakończenie prowadzący został nagrodzony przez nich gromkimi brawami.


FORUM DYREKTORÓW

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Trzebnicy we współpracy z Powiatowym Ośrodkiem Doradztwa Metodyczno-Programowego w Trzebnicy zapraszają kadrę kierowniczą przedszkoli, szkół i placówek na spotkanie  na temat

„Rola dyrektora w organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole”

10:30 – 12:00 – prowadzący mgr Paweł Łukaszewski – dyrektor Poradni

„Wdrażanie nowej podstawy programowej – spotkanie informacyjno-szkoleniowe”

10:00 – 10:30 prowadząca mgr Cecylia Śmieszkowska – dyrektor PODM-P

Spotkanie odbędzie się  15 marca br. w godz. 10.00 – 12.00.

Zgłoszenia należy dokonać za pośrednictwem formularza elektronicznego na stronie PODM w Trzebnicy


VIII Ogólnopolski Tydzień Kariery

17-23 października 2016 r.

Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Trzebnicy już od wielu lat aktywnie włącza się w organizację Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery – kampanii zainspirowanej i koordynowanej przez Stowarzyszenie Doradców Szkolnych i Zawodowych Rzeczypospolitej Polskiej. W tym roku Ogólnopolski Tydzień Kariery przebiegał pod hasłem „Bądź autorem swojej kariery”.

W intencji SDZiERP hasło to jest wskazówką mówiącą o tym, że nad karierą edukacyjno- zawodową warto pracować tak, jak nad dziełem sztuki oraz, że decyzje o swojej przyszłości edukacyjnej i zawodowej należy podejmować świadomie i samodzielnie korzystając również z pomocy specjalistów.

mgr Beata Ogonowska – Woźniak – psycholog, doradca zawodowy, w ramach OTK przeprowadziła w wybranych szkołach działania mające na celu popularyzowanie orientacji i poradnictwa zawodowego oraz idei świadomego planowania kariery edukacyjnej i zawodowej. Spotkania w ramach OTK odbyły się w:

  • Gimnazjum w Ujeźdźcu Wlk.
  • Powiatowy Zespół Szkół w Obornikach Śląskich
  • Szkoła Podstawowa nr 2 w Obornikach Śląskich

Zaproponowane działania jak co roku cieszyły się dużym zainteresowaniem uczniów bez względu na etap edukacyjny.

SDSiZ


 

Z głębokim żalem informujemy, że w dniu 4 października 2016 r. zmarła nasza Koleżanka Ś. P.  Małgorzata Stanclik, ceniony pedagog, terapeuta pedagogiczny i specjalistka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

W roku 1980 ukończyła studia na Uniwersytecie Wrocławskim uzyskując dyplom magistra pedagogiki specjalnej. Pierwszą pracę podjęła w Specjalnym Ośrodku Szkolno Wychowawczym w Złotoryi. W latach 1980 – 1991 oraz 1994 – 2003 zajmowała tam między innymi  stanowisko wychowawczyni internatu, pedagoga szkolnego, nauczyciela języka polskiego i nauczania początkowego, wicedyrektora ośrodka. W międzyczasie w związku ze zmianą miejsca zamieszkania przez 3 lata pracowała jako nauczycielka j. polskiego i zajęć rewalidacyjnych w Szkole Podstawowej Specjalnej w Żarach. W związku z kolejną zmianą miejsca zamieszkania  przed 13 laty związała się zawodowo z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Trzebnicy.  Stale doskonaląc się w zawodzie, w kolejnych latach pracy ukończyła studia podyplomowe w zakresie terapii pedagogicznej oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.  Była certyfikowanym Liderem zmian w obszarze kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prowadziła szkolenia dla nauczycieli, pedagogów, psychologów i dyrektorów szkół i placówek oświatowych. Poza diagnozą, poradnictwem i terapią indywidualną prowadziła zajęcia doskonalące kompetencje wychowawcze rodziców, nauczycieli i specjalistów. Przez wiele lat była zastępcą dyrektora Poradni. Współpracowała z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie, Jej prace były publikowane w banku dobrych praktyk ORE. W zawodzie nauczyciela – pedagoga, osiągnęła mistrzostwo uzyskując w roku 2003, stopień nauczyciela dyplomowanego.



Od 1 września 2016 r. obowiązują nowe druki wniosków o objęcie pomocą poradni oraz wnioski o wydanie przez Zespół Orzekający orzeczeń i opinii.

Wnioski można pobrać w zakładce Druki wniosków


W dniu 29 kwietnia 2016 r. na emeryturę przeszła Pani Teres Białczyk, przez ponad 20 lat związana z naszą Poradnią.

Swoim zaangażowaniem i doświadczeniem Pani Teresa wniosła nieoceniony wkład  w funkcjonowanie Poradni przyczyniając się do jej rozwoju.

Za te piękne lata przepracowane w Poradni, za pracowitość, wytrwałość, życzliwość, uśmiech, cierpliwość i zaangażowanie składamy Pani Teresie serdeczne podziękowania
i życzymy dużo zdrowia, spokoju i wszelkiej pomyślności.

Dyrektor i Pracownicy Poradni


MOŻECIE NAS ZNALEŹĆ NA FACEBOOKU

Nasza strona na Facebooku


Mamy przyjemność poinformować Państwa, że w dniach 11 – 21 grudnia 2015 r. zespół wizytatorów ds. ewaluacji z Kuratorium Oświaty we Wrocławiu w składzie: Zdzisław Lipiński, Teresa Przybylska przeprowadził w naszej poradni całościową ewaluację zewnętrzną.

W wyniku przeprowadzonego badania wizytatorzy stwierdzili, że nasza placówka spełnia na poziomie wysokim wszystkie wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 sierpnia 2015 r.  w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (Dz. U. poz. 1214).

Wyniki ewaluacji zostały opublikowane na stronie Systemu Ewaluacji Oświaty.

Raport z ewaluacji całościowej

Ewaluacja zewnętrzna, jest to badanie polegające na gromadzeniu, analizowaniu i komunikowaniu informacji na temat wartości działań podejmowanych przez  placówkę; wyniki ewaluacji są wykorzystywane w procesie podejmowania decyzji skierowanych na zapewnienie wysokiej jakości organizacji procesów kształcenia, wychowania i opieki oraz ich efektów w  placówce.

Ewaluacja zewnętrzna zastąpiła wcześniejsze mierzenie jakości pracy i tradycyjną wizytację.

 

Dodaj komentarz