Poniżej link do strony Fundacji Uniwersytet Dzieci
Jak rozmawiać z dzieckiem o jego lękach w obliczu wojny na Ukrainie
Jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o wojnie
Ponadto informacji o pomocy dla Ukrainy można też szukać na stronach internetowych Powiatu Trzebnickiego i Dolnośląskiego Kuratorium Oświaty
Kuratorim Oświaty we Wrocławiu
Szanowni Państwo
W związku z Uchwałą nr XL/248/2021 Rady Powiatu Trzebnickiego z dnia 26 lipca 2021 roku w sprawie likwidacji Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Żmigrodzie oraz utworzenia gabinetu zamiejscowego Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Trzebnicy z siedzibą w Żmigrodzie informuję, że
od dnia 01.09.2021 roku w Żmigrodzie przy ul. Rybackiej 17 działa Gabinet zamiejscowy Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej
w Trzebnicy
W Gabinecie zamiejscowym funkcjonuje sekretariat udzielający informacji dotyczących działalności Poradni oraz przyjmujący zgłoszenia i wnioski.
Dyrektor Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Trzebnicy
SALON MATURZYSTÓW 2019
W dniach 17-18 września br, po raz 13 Politechnika Wrocławska była gospodarzem Wrocławskiego Salonu Maturzystów Perspektywy. I po raz kolejny impreza cieszyła się ogromną popularnością, nie tylko wśród uczniów ze stolicy województwa, ale także całego województwa. Na spotkania z ekspertami OKE i uczelniami przyjechała młodzież z całego powiatu trzebnickiego i nie tylko. Dlatego na tym wydarzeniu nie mogło zabraknąć Doradcy zawodowego, od września br pracującego w naszej placówce .
– Wybierając studia, trzeba się kierować swoimi zainteresowaniami, ale należy też myśleć o tym, co będzie po ukończeniu kształcenia, jakie są warunki na rynku pracy! Podkreśla nasz specjalista! A organizatorzy dodają:
– Salon Maturzystów powstał po to, by matura mogła „spotkać się” ze studiami pod jednym dachem – Komplet informacji o egzaminie i rekrutacji we wrześniu, to szansa na sukces w maju!
Student na wagę złota
Uczelnie wyższe rywalizują w ofertach. Szkoły zapewniają: ciekawe studia, pewny zawód, wysokie zarobki oraz perspektywę przyszłego zatrudnienia.
Rywalizacji o studenta nie odpuszczają uczelnie humanistyczne. Zapewniają rozwijające zajęcia na studiach oraz wykształcenie umiejętności, z którymi absolwent na pewno poradzi sobie na rynku pracy.
Zaprezentowane zostały zasady rekrutacji na publiczne i niepubliczne uczelnie we Wrocławiu i była także szeroka oferta uczelni z całego kraju. Nie zabrakło nawet Uniwersytetu Jagiellońskiego z Krakowa i ościennych województw jak np. uczelnie z Poznania, Opola, Zielonej Góry a nawet Szczecina.
Maturzystów najbardziej interesowały progi rekrutacyjne oraz to, jakie przedmioty trzeba zdawać, żeby się dostać na wybrany kierunek studiów. Największe emocje wzbudzały: uczelnie wojskowe, medyczne, ekonomiczne, techniczne (zwłaszcza Politechnika Wrocławska).
Uczniowie chętnie korzystają z usług doradcy zawodowego.
Oczekują po studiach intratnych stanowisk i pytają, jakie studia im to zagwarantują. Dlatego zapraszamy do naszej poradni maturzystów ( i nie tylko)!
I przypominamy „matura już za 7 miesięcy…..”
FORUM DYREKTORÓW
W dniu 14 grudnia 2017 r. o godz. 10:00 w Sali Konferencyjnej PODM-P, ul. Nowa 1 (wejście od ul. Wrocławskiej, I piętro) odbędzie się spotkanie dyrektorów przedszkoli, szkół i placówek oświatowych z terenu Powiatu Trzebnickiego. Celem spotkania jest zawiązanie sieci współpracy i samokształcenia dyrektorów szkół i placówek oświatowych z terenu powiatu . Podczas spotkania Paweł Łukaszewski – dyrektor Poradni przeprowadzi też szkolenie nt. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w aspekcie zmian. Na spotkanie zapraszają Dyrektor PODM-P w Trzebnicy – Cecylia Śmieszkowska, Wicedyrektor Powiatowego Zespołu Szkół w Obornikach Śląskich – Teresa Przybylska oraz Dyrektor Poradni P-P w Trzebnicy – Paweł Łukaszewski.
Zagrożenia oraz konsekwencje rozwojowe i zdrowotne
u dzieci i młodzieży oglądającej pornografię
W dniach 20 – 22 października we Wrocławiu w ramach ogólnopolskiego projektu odbyły się warsztaty szkoleniowe przygotowujące trenerów prowadzących szkolenia dla różnych grup odbiorców: rodziców, nauczycieli, pedagogów, psychologów i specjalistów pracujących z dziećmi i młodzieżą. Warsztaty zorganizowała Fundacja „Żyjmy Zdrowo” realizując zadanie Ministerstwa Zdrowia z zakresu zdrowia publicznego w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020. Problem zagrożenia dzieci i młodzieży skutkami oglądania pornografii jest wciąż niedoceniany, a wyniki badań w tym zakresie są wysoce niepokojące. Z badań Instytutu Profilaktyki Zintegrowanej wynika, że ponad połowa nastolatków zetknęła się z pornografią przed 12 rokiem życia. Celowe korzystanie z pornografii w okresie ostatnich 30 dni wśród nastolatków zadeklarowało 20% dziewczynek i 66% chłopców, z czego 14% przyznaje, że robi to przynajmniej raz dziennie. Oglądanie pornografii przez dzieci i młodzież jest – niestety – powszechne. Temat jest na tyle społecznie ważny, że trzeba szukać różnych rozwiązań profilaktycznych, aby dzieci rozumiały ryzyko oglądania pornografii, a nie stawały się jej ofiarą.
Warsztaty prowadzili:
dr Daniel Cysarz – psycholog, seksuolog kliniczny, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, certyfikowany Superwizor Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego, wykładowca w SWPS w Warszawie,
Monika Ruckgaber – Jurewicz – psycholog, Trener NLP, trener/konsultant,
Andrzej Juchniewicz – Praktyk NLP, trener/konsultant/coach.
Konsultant programowy: prof. dr hab. n. med. Aleksander Araszkiewicz
Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji 2017
W bieżącym roku nasza Poradnia aktywnie włączyła się w obchody Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji. W tym roku termin przypada na 02-
Ponadto przez cały rok szkolny nasi specjaliści prowadzą szkolenia skierowane do nauczycieli i udzielają konsultacji zainteresowanym rodzicom. Naszym celem jest wsparcie rodziców oraz nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych w zakresie opieki psychologiczno-
Kampania „Mama, tata, tablet”
Kampania „Mama, tata, tablet” prowadzona przez Fundację Dzieci Niczyje powstała z myślą o rodzicach dzieci w wieku od 0 do 6 lat. Akcja przestrzega przed zbyt wczesnym i niekontrolowanym udostępnianiem dzieciom urządzeń elektronicznych, jak tablety czy smartfony. Autorzy kampanii wskazują jednocześnie kiedy i jak udostępniać media elektroniczne z pożytkiem dla rozwoju najmłodszych.
Wdrażanie modelowego zestawu narzędzi diagnostycznych oraz standardów funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych
9 czerwca 2017
Informujemy, że Paweł Łukaszewski został wybrany do pełnienia roli koordynatora ds. wdrażania modelowego zestawu narzędzi diagnostycznych oraz standardów funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych w województwie dolnośląskim.
W ramach projektu koordynator przeprowadzi szkolenie dla 10-osobowego zespołu pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych wskazanych przez Kuratorium Oświaty. Do jego zadań należy też wspieranie, monitorowanie i konsultowanie członków przeszkolonej grupy osób podczas pracy w ramach pilotażu oraz przygotowanie raportu z przebiegu pilotażu i przedstawienie propozycji rekomendacji do zmian w przepisach prawa oświatowego w zakresie wynikającym z prowadzonych działań pilotażowych do końca lutego 2018 r.
Projekt pozakonkursowy Opracowanie instrumentów do prowadzenia diagnozy psychologiczno-pedagogicznej, realizowanego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w ramach Osi Priorytetowej II Efektywne Polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, działanie: 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (POWER), współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Współpracujemy z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie
Miło nam poinformować, że nasza Poradnia została wybrana do pełnienia roli poradni koordynującej działania w zakresie poradnictwa psychologiczno – pedagogicznego na terenie całego województwa dolnośląskiego. Koordynacja dotyczyć będzie działań związanych z wykorzystaniem modelowego zestawu narzędzi diagnostycznych z obszaru emocjonalno-społecznego TROS-KA oraz standardów funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych.
Od marca 2017 r. w poradni prowadzona jest terapia funkcji poznawczych metodą Instrumental Enrichment® Reuvena Feuersteina.
Instrumental Enrichment, to nowatorski program edukacyjny, rozwijający struktury inteligencji i uczący myśłenia.
Terapia Instrumental Enrichment®, to znana na świecie od kilkudziesięciu lat metoda terapii funkcji poznawczych takich jak myślenie, pamięć, uwaga, koordynacja wzrokowo-ruchowa, percepcja. Skuteczność tej metody potwierdzają nie tylko liczne badania naukowe, ale przede wszystkim praktyka.
Metoda adresowana jest do pracy z klientami ze zdiagnozowanym: ADD, ADHD, dysleksją rozwojową, dyskalkulią, Zespołem Aspergera, autyzmem, obniżoną sprawnością intelektualną, uogólnionymi trudnościami w uczeniu, nieharmonijnym rozwojem intelektualnym. Zajęcia te można również wykorzystywać do stymulowania rozwoju dziecka zdolnego.
Więcej w zakładce: Terapia funkcji poznawczych IE®
15 marca odbyło się FORUM DYREKTORÓW
Spotkanie Forum Dyrektorów spotkało się z dużym zainteresowaniem. Obecny był też Starosta Powiatu Trzebnickiego Pan Waldemar Wysocki, który powitał przybyłych, życząc owocnego udziału w szkoleniu. W Forum wzięło udział 24 dyrektorów i wicedyrektorów z 21 szkół i przedszkoli z terenu całego powiatu trzebnickiego.
W części informacyjnej dyrektor Cecylia Śmieszkowska omówiła stan przygotowań do wdrażania nowej podstawy programowej oraz przewidywany harmonogram spotkań informacyjnych dla około 500 nauczycieli ze szkół powiatu trzebnickiego.
W drugiej części dyrektor Paweł Łukaszewski poprowadził szkolenie na temat organizacji i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkołach i placówkach. Zwrócił uwagę na zadania szkolnych specjalistów oraz odpowiedzialność wszystkich nauczycieli za udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Podkreślił też ogromną rolę rodziców w partnerskiej współpracy ze szkołą nakierowanej na udzielanie wsparcia dzieciom i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Ponadto zapoznał uczestników z najważniejszymi zmianami w przepisach. W trakcie szkolenia uczestnicy mieli możliwość zadawania pytań i wymiany doświadczeń.
Szkolenie spełniło oczekiwania uczestników, bowiem na zakończenie prowadzący został nagrodzony przez nich gromkimi brawami.
FORUM DYREKTORÓW
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Trzebnicy we współpracy z Powiatowym Ośrodkiem Doradztwa Metodyczno-Programowego w Trzebnicy zapraszają kadrę kierowniczą przedszkoli, szkół i placówek na spotkanie na temat
„Rola dyrektora w organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole”
10:30 – 12:00 – prowadzący mgr Paweł Łukaszewski – dyrektor Poradni
„Wdrażanie nowej podstawy programowej – spotkanie informacyjno-szkoleniowe”
10:00 – 10:30 prowadząca mgr Cecylia Śmieszkowska – dyrektor PODM-P
Spotkanie odbędzie się 15 marca br. w godz. 10.00 – 12.00.
Zgłoszenia należy dokonać za pośrednictwem formularza elektronicznego na stronie PODM w Trzebnicy
VIII Ogólnopolski Tydzień Kariery
17-23 października 2016 r.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Trzebnicy już od wielu lat aktywnie włącza się w organizację Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery – kampanii zainspirowanej i koordynowanej przez Stowarzyszenie Doradców Szkolnych i Zawodowych Rzeczypospolitej Polskiej. W tym roku Ogólnopolski Tydzień Kariery przebiegał pod hasłem „Bądź autorem swojej kariery”.
W intencji SDZiERP hasło to jest wskazówką mówiącą o tym, że nad karierą edukacyjno- zawodową warto pracować tak, jak nad dziełem sztuki oraz, że decyzje o swojej przyszłości edukacyjnej i zawodowej należy podejmować świadomie i samodzielnie korzystając również z pomocy specjalistów.
mgr Beata Ogonowska – Woźniak – psycholog, doradca zawodowy, w ramach OTK przeprowadziła w wybranych szkołach działania mające na celu popularyzowanie orientacji i poradnictwa zawodowego oraz idei świadomego planowania kariery edukacyjnej i zawodowej. Spotkania w ramach OTK odbyły się w:
- Gimnazjum w Ujeźdźcu Wlk.
- Powiatowy Zespół Szkół w Obornikach Śląskich
- Szkoła Podstawowa nr 2 w Obornikach Śląskich
Zaproponowane działania jak co roku cieszyły się dużym zainteresowaniem uczniów bez względu na etap edukacyjny.
Z głębokim żalem informujemy, że w dniu 4 października 2016 r. zmarła nasza Koleżanka Ś. P. Małgorzata Stanclik, ceniony pedagog, terapeuta pedagogiczny i specjalistka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
W roku 1980 ukończyła studia na Uniwersytecie Wrocławskim uzyskując dyplom magistra pedagogiki specjalnej. Pierwszą pracę podjęła w Specjalnym Ośrodku Szkolno Wychowawczym w Złotoryi. W latach 1980 – 1991 oraz 1994 – 2003 zajmowała tam między innymi stanowisko wychowawczyni internatu, pedagoga szkolnego, nauczyciela języka polskiego i nauczania początkowego, wicedyrektora ośrodka. W międzyczasie w związku ze zmianą miejsca zamieszkania przez 3 lata pracowała jako nauczycielka j. polskiego i zajęć rewalidacyjnych w Szkole Podstawowej Specjalnej w Żarach. W związku z kolejną zmianą miejsca zamieszkania przed 13 laty związała się zawodowo z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Trzebnicy. Stale doskonaląc się w zawodzie, w kolejnych latach pracy ukończyła studia podyplomowe w zakresie terapii pedagogicznej oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Była certyfikowanym Liderem zmian w obszarze kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prowadziła szkolenia dla nauczycieli, pedagogów, psychologów i dyrektorów szkół i placówek oświatowych. Poza diagnozą, poradnictwem i terapią indywidualną prowadziła zajęcia doskonalące kompetencje wychowawcze rodziców, nauczycieli i specjalistów. Przez wiele lat była zastępcą dyrektora Poradni. Współpracowała z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie, Jej prace były publikowane w banku dobrych praktyk ORE. W zawodzie nauczyciela – pedagoga, osiągnęła mistrzostwo uzyskując w roku 2003, stopień nauczyciela dyplomowanego.
Od 1 września 2016 r. obowiązują nowe druki wniosków o objęcie pomocą poradni oraz wnioski o wydanie przez Zespół Orzekający orzeczeń i opinii.
Wnioski można pobrać w zakładce Druki wniosków
W dniu 29 kwietnia 2016 r. na emeryturę przeszła Pani Teres Białczyk, przez ponad 20 lat związana z naszą Poradnią.
Swoim zaangażowaniem i doświadczeniem Pani Teresa wniosła nieoceniony wkład w funkcjonowanie Poradni przyczyniając się do jej rozwoju.
Za te piękne lata przepracowane w Poradni, za pracowitość, wytrwałość, życzliwość, uśmiech, cierpliwość i zaangażowanie składamy Pani Teresie serdeczne podziękowania
i życzymy dużo zdrowia, spokoju i wszelkiej pomyślności.
Dyrektor i Pracownicy Poradni
MOŻECIE NAS ZNALEŹĆ NA FACEBOOKU
Mamy przyjemność poinformować Państwa, że w dniach 11 – 21 grudnia 2015 r. zespół wizytatorów ds. ewaluacji z Kuratorium Oświaty we Wrocławiu w składzie: Zdzisław Lipiński, Teresa Przybylska przeprowadził w naszej poradni całościową ewaluację zewnętrzną.
W wyniku przeprowadzonego badania wizytatorzy stwierdzili, że nasza placówka spełnia na poziomie wysokim wszystkie wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 sierpnia 2015 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (Dz. U. poz. 1214).
Wyniki ewaluacji zostały opublikowane na stronie Systemu Ewaluacji Oświaty.
Raport z ewaluacji całościowej
Ewaluacja zewnętrzna, jest to badanie polegające na gromadzeniu, analizowaniu i komunikowaniu informacji na temat wartości działań podejmowanych przez placówkę; wyniki ewaluacji są wykorzystywane w procesie podejmowania decyzji skierowanych na zapewnienie wysokiej jakości organizacji procesów kształcenia, wychowania i opieki oraz ich efektów w placówce.
Ewaluacja zewnętrzna zastąpiła wcześniejsze mierzenie jakości pracy i tradycyjną wizytację.